09:31 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان شیلات

از 30 دی ماه ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز می شود
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از آغاز ثبت‌نام ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ از روز یکشنبه، ۳۰ دی ماه خبر داد.
کارنامه دریایی و بندری ایران از ۵۷ تا ۹۷
پایگاه خبری راد: حمل‌ونقل دریایی کشور از جمله بخش‌هایی است که به دلایل عمده از جمله فضای رقابتی در حوزه توسعه بنادر طی سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحول شده است.
کدام سازمان ها در دسترس هستند؟
پایگاه خبری راد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جایی است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، سوالات و شکایات خود را از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح کنند.
فعالیت 3000 قایق صیادی بی‌مجوز در عمان
پایگاه خبری راد: مجوز صید، دردی قدیمی برای صیادان سیستان و بلوچستان، صیادانی که به گواه سازمان شیلات ایران قطب صید و صیادی ایران هستند و حداقل 70 درصد نیاز صید صنعتی و 50 درصد نیاز صید تجاری ایران را تامین می‌کنند.
برنامه اقدام ملی حفاظت از فک خزری تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از فک خزری خبر داد و گفت: با همکاری نهادها و ارگان‌های دریایی برنامه منسجمی برای حفاظت از فک خزری تدوین می‌شود.
با صرفه‌ترین ماهی کویر کدام است؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان شیلات ایران از توسعه مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در کشور با اولویت نقاط مرکزی کشورمان خبر داد.
بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت کشاورزی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده، وزارت جهاد کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن در جداول مربوط به خلاصه بودجه دستگاه‌های اصلی و زیرمجموعه و اعتبارات متفرقه انتقال یافته و مجموعا بیش از ۵۷۲۴ میلیارد تومان بودجه دارد که این‌ها به غیر از ماده واحده و تبصره‌های این لایحه است.
۳۲ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید می شود
پایگاه خبری راد: ‌همزمان با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه ۲۰۰ هکتاری پرورش میگوی شور اول در بندرعباس بازدید کرد.
چرا درصد بزرگی از مردم ایران حتی یک‌بار هم خاویار نخورده‌اند؟!
پایگاه خبری راد: تخم ماهیان خاویاری از گران‌ترین غذاهای جهان است و این در حالی است که دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار دنیا را تأمین می‌کند.
آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان
پایگاه خبری راد: معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان با اشاره به آغاز برداشت میگو در مزارع پرورش میگو گمیشان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2500 تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش خواهد داشت.
صید صنعتی تاثیر منفی بر صیادان محلی ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان شیلات کشور گفت: در اثر ساماندهی صید فانوس ماهیان در آب های جنوب، مواد اولیه ۲۰ کارخانه ساخت پودر ماهی در مناطق جاسک، بندرعباس و قشم فراهم شده که عمده آنها در گذشته با مواد اولیه وارداتی فعال بودند.
خسارت‌های پیدا و پنهان صیادان چینی به آب‌های جنوب کشور
پایگاه خبری راد: تصور بیشتر ما از صیادی و ماهیگری همان تورها و قایق‌های صیادان محلی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور است اما این روزها تصاویری از صیادی‌های صنعتی در دریاهای جنوب کشور دیده می‌شود که می‌تواند هشداری برای محیط زیست و ۱۲۰۰ گونه مختلف دریایی جنوب کشور باشد.
توضیح سازمان شیلات درباره فعالیت صیادان چینی در خلیج‌فارس
پایگاه خبری راد: سازمان شیلات ایران درباره فعالیت صیادان چینی در خلیج فارس توضیحاتی اعلام کرد.
واکنش سازمان محیط زیست به ماجرای ماهیگیری چینی‌ها
پایگاه خبری راد: به دنبال حواشی ایجاد شده درباره فعالیت صیادی کشتی‌های چینی در دریای عمان و نگرانی‌ها در مورد آسیب‌های زیست محیطی این کار، مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه احتمال گرفتار شدن گونه‌های در معرض خطر انقراض دریای عمان در تورهای صیادی وجود دارد بر ضرورت تجهیز شناورها به ابزارهای کاهش صید ضمنی تاکید کرد.
ماهی‌گیران چینی و داستان جدید در آب‌های ایران+ توضیحات سازمان بنادر
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از برخی گمانه‌زنی‌ها و خبرهایی که درباره حضور غیرقانونی صیادان چینی در آب‌های ایران به وجود آمده بود، بار دیگر این مساله در دریای عمان مطرح شده و با واکنش سازمان بنادر مواجه شد.